יום ראשון, 1 בפברואר 2015

ברלין גן עדן לחובבי חנויות וינטג' ויד שניה.


יש לנו מנהג קבוע.....כשאנו מגיעים ליעד שווה בעינינו כזוג, לרב כעבור זמן קצר אנחנו מביאים אליו את שאר בני הבית. 
כך היה עם לונדון ואמסטרדם.....ברלין היתה היעד הבא. 
כששאלנו את החברה הצעירים במשפחה איזו חופשה הם מעדיפים הפעם, עיר או חיק הטבע.....הודיעו שעיר. 
אנחנו אוהבים מאד לבלות בכרך הגדול....לשהות במקום אחד ולמצות אותו. (אולי משום שביום יום יש לנו די הרבה טבע). 
ערים אירופאיות גדולות נותנות מענה עבורינו לכל מה שאנחנו אוהבים בחופשה. 
רחובות ובתים ישנים ויפים לשוטטות, מוזאונים שווים לקולטורה, מסעדות ובתי קפה, לחשקים הקולינרים, פארקים גדולים ורחבי ידיים, אם בכל זאת חשקה נפשינו בקצת ירוק וטבע , שווקים למיניהם (אחד המקומות המועדפים עלינו....) בכדי למצוא דברים קצת אחרים ושונים....מתקופה אחרת....וחנויות מיוחדות. בעיקר אהובות עלינו חנויות ספרים וחנויות יד שניה. 
יש משהו כיפי בלחזור למקום בפעם השניה. אתה מרגיש כבר מיודד עם המקום, יודע בדיוק איפה הכי בא לך לישון, איפה כדאי להסתובב. מרגיש מוכר...ואותי זה מרגיע. 

את החנות הקסומה והמדהימה הזו של צעצועים יד שניה פקדנו כבר בגיחתינו הראשונה לברלין.....היה לנו ברור שנחזור עם הילדים. אז נכון שהילדים שלנו הם כבר נוער....אבל אם אני כמבוגר התרגשתי מהחנות הזו...היה לי ברור שילדים יתרגשו עוד יותר. החנות נקראת onkel phillipps spielzeugwerkstatt והיא נמצאת ברחוב choriner strasse 35. 
חנות צעצועים קסומה ועמוסה לעייפה....שרק השוטטות בה היא חוויה בפני עצמה. יש לך תחושה שאתה נכנס לחנות כאילו נכנסת לעולם אחר....באחד מהחדרים דלת קטקטנה ונמוכה....המובילה לתערוכת צעצועים ישנים....צריך רק לבקש מבעל החנות להיכנס...המחיר לכניסה הוא סמלי. במצבים שכאלו קינאתי בילדים של בעל החנות...וחשבתי לעצמי....שאין דבר חלומי מלהיות ילד של בעל חנות צעצועים שכזו....הפנטזיה בהתגשמותה. 
אז זה מה שעושים בפתח החנות.....


והנה הצצה לתערוכה בקומה הפנימית של החנות...לא אשקר ואומר שהקונוטציה של להיכנס דרך דלת סתרים לבטן האדמה בברלין בירת גרמניה עוררה בי תחילה מחשבות קצת אחרות...מתקופה אחרת.....אבל מה שנגלה בפנים שווה את המחשבות והמאמץ בלהתכופף בכדי להיכנס בפתח הקטנטן הזה.....



בעידן שלנו עם תרבות הצריכה הבלתי פוסקת....שיש הכל מהכל....לי אישית יש חיבה מיוחדת לדברים העזובים של פעם....אלו שכבר היו אצל מישהו, ננטשו ומחפשים בית חם. מעבר לעובדה שאתה מרגיש כאילו אתה מציל את הבגדים או את החפצים....בחנויות יד שניה...אתה יכול למצוא דברים שלא תמצא בחנויות החדשות. במקרה כבר בשיטוט של היום הראשון נתקלנו בחנות בגדי יד שניה בשם humana . צד הבנות התלהב עד מאד....הצד של הבנים קצת פחות.....הם לרב עושים סיבוב קצרצר בפנים מבינים את העיקרון ומחכים בחוץ. צריך הרבה הרבה סבלנות בחנויות שכאלו...קצת קשה להתרשם ולמצות אותה מהר.....היא לא יפה לא מבפנים ולא מבחוץ....אולם יצאנו עם פריטי וינטג' שווים. כשנתקלנו שוב ושוב בחנות ברחבי העיר הבנתתי שמדובר ברשת. כשחזרנו חיפשתי קצת אינפורמציה על החנות...מסתבר שמדובר בארגון הומנטירי....החנות מציעה מבחר עצום של בגדים, תכשיטים, נעליים. אמנם קראתי שחזיתה הלא מושכת לא מגרה את התיירים להיכנס.....אבל עובדה שבלי לדעת את כל זה עובדה שאנחנו נכנסנו.....שווה ביקור....יש סניפים ברחבי העיר. ברחוב אלכסנדר יש את הסניף הגדול ביותר. 


ויש גם חנויות יד שניה.....יוקרתיות שרק להיכנס אליהן הוא חוויה בפני עצמה....להסתכל על העיצוב שלהן.....הנה דוגמא לחנות שנתקלנו בה בשיטוטים....



ויש גם חנויות יד שניה לחפצים....אתה מרגיש כאילו עברת במנהרת הזמן בכניסתך לחנות.....אם הייתי יכולה הייתי לוקחת כמעט את כל החנות.....






ויש את השווקים.....וברלין מלאה בהם....אנחנו בילינו בשניים מהם.....
האחד נקרא arkonplatz בשכונת מיטה. שוק קטן ומקומי בימי ראשון בבוקר...עם פריטים מדהימים....משנות ה60 וה70 ובכלל....(שגם עכשו שאני מסתכלת על התמונות אני אוכלת את עצמי על שלא הבאתי את אחת המנורות הללו). 







ושוק גדול יותר ומפורסם שנקרא mauepark אף הוא פתוח בימי ראשון בבקר עד שש בערך. אני אישית פחות אהבתי אותו...גדול וצפוף יותר.....אולם אפשר לראות בו דברים מגניבים....לחובבי הלגו למיניהם.....פרטי אספנות מלגו...המחירים קצת מופקעים...אולם רק לשם הצצה...זה נחמד מאד. 




וכמובן שכבר ציינתי שלצד הגברי במשפחה יש סבלנות מוגבלת בעיניני קניות למיניהן.....אז מעל יש אמפיתאטרון ונדנדות....שמהוות פסק זמן נחמד למשועממים מהשוק. 



ויש עוד המון מה לראות בברלין....אבל נשאיר משהו לפרק הבא....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה